Polityka Prywatności w Progress Anna Grobelna
obowiązuje od 25 maja 2018 r. Firma Progress Anna Grobelna dokłada wszelkich starań, aby chronić prywatność osób korzystających z jej usług, by jak najlepiej te usługi wykonać oraz aby utrzymać komunikację z gronem klientów i potencjalnych klientów na jak najlepszym poziomie. W celu realizacji jak najlepszego, zgodnego z prawem, przejrzystego przetwarzania Twoich danych osobowych w trakcie korzystania z naszych usług, przyjmujemy ten dokument, który nazwiemy Polityką Prywatności.
Polityka Prywatności określa w jaki sposób dbamy o Twoje dane osobowe i Twoje prawa.
1. Pojęcia, jakich używamy w Polityce Prywatności i ich wyjaśnienie
Progress – używamy tego pojęcia jako nazwa firmy Progress Anna Grobelna z siedzibą w 95-200 Pabianice, ul. Skłodowskiej- Curie 23a/24
Lingo-Star – używamy tego pojęcia jako nazwa Lingo-Star Sp. Z o.o. z siedzibą w: ul. Korfantego 1, 05-850 Ożarów Mazowiecki. Firma ta jest franczyzodawcą niektórych kursów Progress oraz właścicielem systemu informatycznego, z którego firma Progress korzysta w celu prowadzenia usług.
Formularz Zapisów – formularz, który znajduje się na stronie internetowej franczyzodawcy : Lingo-Star lub jest przekazywany rodzicom podczas zebrań i służy do zgłaszania uczniów na kurs. Lista chętnych – lista przekazywana rodzicom podczas zebrań w szkole w celu zorganizowania pierwszych niezobowiązujących zajęć lub zorganizowania grupy.
Umowa – umowa na prowadzenie usług, która jest zawierana pomiędzy Progress a Rodzicem lub Opiekunem Prawnym uczestnika kursów.
Konto – zasoby i ustawienia utworzone dla klienta Progress, wykorzystywane do zarządzania usługami w systemie.
Profil – informacje zebrane na twoim Koncie.
Uczeń – osoba, która korzysta z kursów Progress.
Opiekun – rodzic lub opiekun prawny niepełnoletniego ucznia. Regulamin – Regulamin świadczenia usług przez Progress RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
System – system informatyczny, służący do obsługi kont i usług.
Pracownik – instruktor, nauczyciel lub inna osoba, wykonująca pracę na zlecenie Progress.
2. Administrator danych osobowych, kto to jest i jak możesz się z nim skontaktować?
Progress Anna Grobelna z siedzibą w Pabianicach 95-200, ul. Skłodowskiej- Curie 23a/24 jest administratorem Twoich danych osobowych w ramach świadczonych usług przez Progress. Twoje dane osobowe są przechowywane w biurze firmy Progress na ul. Dąbrowskiego 6 95-200 Pabanice.
Z racji umowy franczyzowej pomiędzy Progress a Lingo-Star , firma Lingo-Star z siedzibą przy ulicy Korfantego 1 05-850 Ożarów Mazowiecki także jest administratorem twoich danych osobowych.
W razie pytań dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci praw, możesz się skontaktować z nami: poprzez email dedykowany do spraw Ochrony Danych: ochronadanych.progress@gmail.com lub pocztowo: Anna Grobelna, ul. Dąbrowskiego 6, 95-200 Pabianice.
3. Jaka jest podstawa prawna i cel przetwarzania twoich danych osobowych w Progress?
Skąd pozyskaliśmy Twoje dane?: Otrzymaliśmy je od Ciebie na etapie zapisu na kurs lub w trakcie starania się o zapis na kurs tj. wysłania zgłoszenia / formularza zapisu, przez zgłoszenie osobiste na kurs lub przez zgłoszenie na pierwsze pokazowe zajęcia na liście chętnych
W celu zapewnienia wykonania usługi przetwarzamy dane, podane nam w formularzu zapisów , na liście chętnych na umowie lub poprzez osobiste zgłoszenie. Jeżeli zapis na kurs odbędzie się nie drogą poprzez formularz elektroniczny tylko np. poprzez zgłoszenie telefoniczne lub osobiście, konto może zostać założone przez Progress i dane dostępowe zostaną udostępnione osobie, która zapisała się na kurs.
Podstawa prawna: Niezbędność do wykonania umowy o świadczenie usługi Konta (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
Usługi, które nie wymagają założenia Konta.
Jeżeli wysyłasz zapytanie ogólne o usługi, aplikujesz do pracy w Progress lub zwracasz się z innym zapytaniem, które wymaga odpowiedzi, Progress może przetwarzać niezbędne dane czyli m.in. e-mail, numer telefonu, imię i nazwisko, jak również klasę, wiek czy imię i nazwisko dziecka , które miałoby korzystać z naszego kursu.
Podstawa prawna. Niezbędność do wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
Usługi i funkcjonalności wymagające założenia Konta.
Przetwarzamy Twoje dane w celu dokonania zapisu na kurs, organizacji prowadzenia zajęć edukacyjnych, utrzymania komunikacji z uczniami i jeśli są niepełnoletni z ich opiekunami, organizacji pracy instruktorów i nauczycieli, organizacji współpracy z partnerami m.in. franczyzodawcami. Zakres danych. W tym celu przetwarzamy Twoje dane osobowe podane przez Ciebie w formularzu Zapisów, Umowie o świadczenie usług a także Liście Chętnych. System może też zachować dane Twojego urządzenia oraz systemu operacyjnego, przeglądarki, lokalizacji oraz unikalnego ID. Podanie danych w formularzu zapisów lub na umowie o świadczenie usługi jest obligatoryjne, aby korzystać z usług Progress.
Podstawa prawna. Niezbędność do wykonania umowy o świadczenie usług zgodnie z Regulaminem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
Ustalenie, dochodzenie i egzekucja roszczeń.
Zakres danych. W tym celu możemy przetwarzać dane osobowe podane przez Ciebie w Profilu, takie jak: imię, nazwisko, data urodzenia, dane dotyczące korzystania z naszych usług, jeżeli roszczenia wynikają ze sposobu, w jaki korzystasz z naszych usług, inne dane niezbędne do udowodnienia istnienia roszczenia, w tym rozmiarów poniesionej szkody. Podstawa prawna. Nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ustaleniu, dochodzeniu i egzekucji roszczeń oraz na obronie przed roszczeniami w postępowaniu przed sądami i innymi organami państwowymi.
4. Rozpatrywanie skarg i wniosków, odpowiedzi na pytania .
Zakres danych. W tym celu możemy przetwarzać niektóre dane osobowe podane przez Ciebie w formularzu Zapisów, na liście chętnych lub bezpośrednio u pracownika Progress, jak również dane dotyczące korzystania z naszych usług, będących przyczyną skargi lub wniosku, dane zawarte w dokumentach załączonych do skargi lub wniosku.
Podstawa prawna. Nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na rzetelnym świadczeniu usług, utrzymaniu dobrej komunikacji z klientami.
5. Marketing i reklama dla naszych produktów i usług.
Zakres danych. W tym celu przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie przy utworzeniu Konta, uzupełnianiu Profilu poprzez przechowywanie twojego adresu email bądź numeru telefonu. Nie profilujemy naszych klientów, partnerów przez ich aktywność przy korzystaniu naszych stron internetowych bądź serwisów lub narzędzi online. Równowaga interesów. Po zważeniu naszego interesu oraz Twoich interesów, praw i wolności uznaliśmy, że marketing , który nie jest połączony z profilowaniem, nie będzie ingerować nadmiernie w Twoją prywatność ani nie będzie stanowić dla Ciebie nadmiernej uciążliwości. W toku ważenia interesów, praw i wolności uwzględniliśmy następujące okoliczności: a) korzystając z usług Progress wyraziłeś chęć utrzymywania komunikacji / otrzymywania powiadomień od Progress lub Lingo-Star na podany adres email, a zatem uznaliśmy, że możesz rozsądnie oczekiwać, że będziemy wysyłać do Ciebie tego rodzaju informacje; b) Twoje rozsądne oczekiwanie wiąże się z otrzymywaniem komunikatów dotyczących nie tylko Progress, ale także naszych partnerów, którzy nam bezpośrednio pomagają w realizacji naszych usług. c) w ramach reklamy naszych usług. Nie przekazujemy twoich danych osobowych i tym samym zwiększamy stopień bezpieczeństwa ich przetwarzania.
6. Komu udostępniamy twoje dane osobowe?
Przekazujemy Twoje dane osobowe następującym kategoriom odbiorców:
1.Pracownicy biura Progress czyli osoby zatrudnione bezpośrednio przez firmę Progress w celu organizacji usługi. 2.Lingo- Star Sp. z o.o.- Firma ta działa w oparciu o oddziały i franczyzę. Twoje dane osobowe są dostępne dla sekretariatu głównego Lingo-Star.
3 Nauczyciel, czy też instruktor prowadzący zajęcia ma ograniczony dostęp do twoich danych osobowych m.in. imię, nazwisko, numer telefonu, adres email. Osoby te działają samodzielnie, w związku z tym nie ponosimy odpowiedzialności za ich działania i zaniechania.
Dostawcy usług
Przekazujemy Twoje dane osobowe dostawcom usług, z których korzystamy przy prowadzeniu Progress. Dostawcy usług, którym przekazujemy Twoje dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają naszym poleceniom co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy). Podmioty przetwarzające. Korzystamy z dostawców, którzy przetwarzają Twoje dane osobowe wyłącznie na nasze polecenie. Świadczą oni dla nas usługę utrzymania sekretariatu online. Podmiotem odpowiedzialnym za utrzymanie techniczne aplikacji i serwera sekretariatu online to firma: DA VINCI STUDIO FELSKI I POLAK SPÓŁKA JAWNA, ul. Chmielna 2 lok.31, 00-020 Warszawa Serwer, na którym znajdują się nasze dane jest obsługiwany przez firmę OVH – globalnego dostawcę usług tego typu. Serwer ten znajduje się we Francji, informacje z OVH odnośnie bezpieczeństwa danych są ujęte w odrębnym, dostępnym na naszej stronie internetowej, pliku. Lokalizacja. Nasi dostawcy mają siedzibę głównie w Polsce z wyjątkiem serwera OVH usytuowanego we Francji.
Organy państwowe
Udostępniamy Twoje dane osobowe, jeżeli zwrócą się do nas o to uprawnione organy państwowe, w szczególności jednostki organizacyjne prokuratury, Policja, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (w przyszłości Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
7. Jak długo przechowujemy twoje dane osobowe?
Twoje dane osobowe przechowujemy przez okres posiadania Konta w Progress i konta w systemie Lingo-Star lub do momentu skasowania twoich danych z naszej bazy, jeśli przedstawisz taką prośbę i nie koliduje ona z aktualną koniecznością przetwarzania danych w celu wykonania usługi lub w celu prowadzenia postępowania roszczeniowego, dla celów realizacji usługi Konta oraz związanych z nim funkcjonalności oraz innych usług takich jak np. do celów marketingowych. Po usunięciu konta zachowujemy sobie prawo do przechowywania niektórych danych takich jak imię, nazwisko, historia rozliczeń, adres mail czy numer telefonu w celu obsługi ewentualnych roszczeń i spraw spornych. Dane osobowe Użytkowników niezalogowanych przechowujemy przez czas odpowiadający cyklowi życia zapisanych na ich urządzeniach plików cookies.
8. Jakie są Twoje prawa w związku z przetwarzaniem danych osobowych?
Zapewniamy realizację Twoich uprawnień wskazanych poniżej. Możesz realizować swoje prawa przez zgłoszenie żądania na dane kontaktowe podane na stronie internetowej Lingo-Star.
Prawo do cofnięcia zgody
Masz prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzieliłeś w momencie zapisu do Progress i założenia konta, jak również podczas korzystania z poszczególnych usług i funkcjonalności oferowanych w Serwisie. Cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody. Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez nas zgodnie z prawem przed jej cofnięciem.
Cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Ciebie żadnych negatywnych konsekwencji. Może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem możemy świadczyć jedynie za zgodą. Podstawa prawna: art. 7 ust. 3 RODO
Prawo do sprzeciwu wobec wykorzystania danych
Masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec wykorzystania Twoich danych osobowych, jeżeli przetwarzamy Twoje dane w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes, np. w związku z korzystaniem z kursów Progress, marketingiem naszych produktów i usług, lub z badaniem stopnia zadowolenia. Jeżeli Twój sprzeciw okaże się zasadny i nie będziemy mieli innej podstawy prawnej do przetwarzania Twoich danych osobowych, usuniemy Twoje dane, wobec wykorzystania których wniosłeś sprzeciw. Podstawa prawna: art. 21 RODO
Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”)
Masz prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych osobowych. Żądanie usunięcia wszystkich danych osobowych będziemy traktować jako żądanie usunięcia Konta. Takie zgłoszenie wyślij proszę na adres email: ochronadanych.progress@gmail.com lub na adres pocztowy: Anna Grobelna ul. Dąbrowskiego 6 , 95-200 Pabianice Masz prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli:
a) wycofałeś określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o Twoją zgodę;
b) Twoje dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;
c) wniosłeś sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celach marketingowych;
e) Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem. Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, możemy zachować pewne dane osobowe w zakresie niezbędnym do celów ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Dotyczy to w szczególności danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail oraz historię rozliczeń, które to dane zachowujemy dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z naszych usług. Podstawa prawna: art. 17 RODO
Prawo do ograniczenia przetwarzania danych
Masz prawo do żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych. Jeżeli zgłosisz takie żądanie, do czasu jego rozpatrzenia uniemożliwimy Ci korzystanie z określonych funkcjonalności lub usług, z których korzystanie będzie się wiązało z przetwarzaniem danych objętych żądaniem. Nie będziemy też do Ciebie wysłać żadnych komunikatów, w tym marketingowych.
Masz prawo do żądania ograniczenia wykorzystania Twoich danych osobowych w następujących przypadkach:
a) gdy kwestionujesz prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas ograniczymy ich wykorzystanie na czas potrzebny nam do sprawdzenia prawidłowości Twoich danych, nie dłużej jednak niż na 7 dni;
b) gdy przetwarzanie Twoich danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych zażądasz ograniczenia ich wykorzystania;
c) gdy Twoje dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których je zebraliśmy lub wykorzystywaliśmy, ale są one potrzebne Tobie w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
d) gdy wniosłeś sprzeciw wobec wykorzystania Twoich danych – wówczas ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na Twoją szczególną sytuację – ochrona Twoich interesów, praw i wolności przeważa nad interesami, które realizujemy, przetwarzając Twoje dane osobowe. Podstawa prawna: art. 18 RODO
Prawo dostępu do danych
Masz prawo uzyskać od nas potwierdzenie, czy przetwarzamy Twoje dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, masz prawo: a) uzyskać dostęp do swoich danych osobowych; przy czym dla klientów posiadających Konto, dane te dostępne są po zalogowaniu. b) uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania Twoich danych lub o kryteriach ustalania tego okresu, o prawach przysługujących Ci na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji. c) uzyskać kopię swoich danych osobowych. Podstawa prawna: art. 15 RODO
Prawo do sprostowania danych
Masz prawo do sprostowania i uzupełnienia podanych przez siebie danych osobowych. W wypadku ich deaktualizacji lub niekompletności masz prawo żądać od nas sprostowania tych danych (jeżeli są nieprawidłowe) oraz ich uzupełnienia (jeżeli są niekompletne). Podstawa prawna: art. 16 RODO
Prawo do przenoszenia danych
Masz prawo otrzymać swoje dane osobowe, które nam dostarczyłeś, a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie, administratora danych osobowych, np. do innego operatora podobnych serwisów. Masz również prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez nas bezpośrednio takiemu innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. Podstawa prawna: art. 20 RODO
W jakim czasie spełniamy Twoje żądanie?
Jeżeli, w wykonaniu wymienionych powyżej uprawnień, występujesz do nas z żądaniem, spełniamy to żądanie albo odmawiamy jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – nie będziemy mogli spełnić Twojego żądania w ciągu miesiąca, spełnimy je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Cię uprzednio o zamierzonym przedłużeniu terminu. Ze względów technicznych, potrzebujemy zawsze 48 godzin na dokonanie wskazanych aktualizacji wybranych przez Ciebie danych w naszych zasobach/systemu. Dlatego może się zdarzyć, że otrzymasz od nas w trakcie aktualizacji systemu wiadomość e-mail, z której otrzymywania zrezygnowałeś.
9. Zgłaszanie skarg, zapytań i wniosków
Możesz zgłaszać do nas skargi, zapytania i wnioski dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych oraz realizacji przysługujących Ci uprawnień. Jeżeli uważasz, że Twoje prawo do ochrony danych osobowych lub inne prawa przyznane Ci na mocy RODO zostały naruszone, masz prawo do wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (w przyszłości Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
10. Zmiany w Polityce Prywatności.
Stosownie do potrzeb możemy zmieniać i uzupełniać Politykę Prywatności. O wszelkich zmianach lub uzupełnieniach poinformujemy Cię drogą mailową Polityka Prywatności nie ogranicza żadnych uprawnień przysługujących Ci zgodnie z Regulaminem oraz przepisami prawa.
Podstawa prawna. Nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.